Opis zawodu i zajęć
Jesteś osobą pomysłową, kreatywną i nie boisz się wyzwań? Mamy propozycję właśnie dla Ciebie. Technik organizacji reklamy jest odpowiedzialny za przygotowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowej oraz za projekty graficzne, scenariusze i layout reklamy. Potrafi także zarządzać stronami WWW oraz mediami społecznościowymi. Buduje również wizerunek przedsiębiorstwa.
Podczas zajęć nabywamy umiejętności zawodowe:
- projektowania graficznego w oprogramowaniu do grafiki wektorowej i rastrowej,
- wykonywania reklamy wideo,
- wykonywania reklamy radiowej,
- projektowania elementów identyfikacji wizualnej,
- wykonywania fotografii produktowej ,
- tworzenia i administracji stronami WWW oraz wykorzystywania mediów cyfrowych do celów reklamowych.
Kwalifikacje zawodowe i czas trwania nauki
Po zdaniu egzaminu zawodowego zdobędziesz kwalifikacje:
W przypadku absolwentów szkoły podstawowej są to następujące kwalifikacje:
- PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego,
- PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową.
Z kolei w przypadku absolwentów szkoły gimnazjalnej są to kwalifikacje:
- AU.29 Sprzedaż produktów i usług reklamowych,
- AU.30 Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej.
Nauka trwa 4 lata dla absolwentów oddziałów gimnazjalnych lub 5 lat dla absolwentów szkoły podstawowej i kończy się egzaminem maturalnym, który umożliwia kontynuację kształcenia na studiach wyższych związanych z marketingiem i public relations, grafiką reklamową i multimediami.
Co po ukończeniu szkoły?
Po uzyskaniu dyplomu będziesz mógł pracować w:
- agencjach reklamowych,
- agencjach public relations,
- domach mediowych,
- działach marketingu i reklamy różnych przedsiębiorstw,
- biurach ogłoszeń i działach promocji środków masowego przekazu,
- studiach graficznych,
- wydawnictwach,
- drukarniach.
Możesz także prowadzić własną działalność gospodarczą. Uzyskany dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik organizacji reklamy jest honorowany przez kraje Unii Europejskiej.